post-title Sdílené elektrické skútry Be Rider v Praze. Minuta jízdy stojí pět korun

Sdílené elektrické skútry Be Rider v Praze. Minuta jízdy stojí pět korun

Sdílené elektrické skútry Be Rider v Praze. Minuta jízdy stojí pět korun

Sdílené elektrické skútry Be Rider v Praze. Minuta jízdy stojí pět korun

Skútry značky Torrot provozuje společnost Škoda Auto DigiLab. Nejde o žádné dělo, ale o bezpečné a celkem komfortní svezení.

Pomocí aplikace si odemknete skútr, z kufru za zadním sedadlem vyjmete přilbu a jedete. Zaparkovat musíte na území městských částí Praha 1 až Praha 9. Takto zjednodušeně funguje nová služba sdílení elektrických skútrů Be Rider

Přestože je Škoda Auto DigiLab sesterskou společností výrobce automobilů Škoda Auto, nemá novinka s mladoboleslavským výrobcem automobilů nic společného. Elektrické motocykly vyrobila firma Torrot. Jde o jednu část z uceleného systému mobility, který Škoda Auto připravuje. Do budoucna společnost o vlastní výrobě takových vozidel i o balíčcích pro uživatele škodovek uvažuje.

Přilby nemusíte mít s sebou
Po Praze provozovatel rozmístil padesát skútrů. Aplikace, která je pro jízdu nezbytná, je veřejně k dispozici pro majitele telefonů Apple i Android. Skútry mohou využívat majitelé řidičských průkazů skupiny A2 a B. S navigací pomůže festovní držák na mobilní telefony, který je jednou z mála věcí, které na skútr dodala Škoda Auto. Stroj mohou najednou užívat dvě osoby, které najdou přilby v kufru za zadním sedadlem (jedna je velikosti M, druhá L). K dispozici jsou i bavlněné motorkářské kukly do přileb, které si můžete po jízdě ponechat pro další použití (což je reakcí na riziko šíření nového koronaviru). Nechybí ani reflexní vesta. Samozřejmě, že není problém vzít si i vlastní helmu.

Prvních patnáct minut má mít nový uživatel zdarma. Standardní sazba činí pět korun za minutu jízdy, k dispozici jsou i výhodné balíčky.

Elektrický skútr značky Torrot ujede na nabité baterky téměř 70 km. V okamžiku, kdy hladina elektřiny v motocyklu klesne pod 20 procent, zmizí uživatelům z aplikace. Podpůrný tým baterie nedobíjí, ale vyměňuje kus za kus. Motocykly jsou pojištěné, spoluúčast ale činí nemalých 5000 korun. Šedesát pět senzorů hlídá, kde se motocykl nachází a zda z něj někdo neodcizil přilby.

Škoda Auto DigiLab na projektu od začátku spolupracuje s pražskými úředníky. Hlavní město tento lokálně bezemisní způsob dopravy podporuje. „Do budoucna chceme projekt Be Rider rozšířit i do dalších českých měst a do zahraničí,“ prozrazuje Jarmila Plachá.

Zdroj: autosalon.tv

Napsat komentář