post-title Stavbu metra D odsouhlasili zastupitelé. První má být úsek Pankrác – Nové Dvory

Stavbu metra D odsouhlasili zastupitelé. První má být úsek Pankrác – Nové Dvory

Stavbu metra D odsouhlasili zastupitelé. První má být úsek Pankrác – Nové Dvory

Stavbu metra D odsouhlasili zastupitelé. První má být úsek Pankrác – Nové Dvory

Praha začne stavět linku metra D. Na čtvrtečním jednání pražští zastupitelé odsouhlasili stavbu prvního úseku z Pankráce na Nové Dvory, který má stát 52,09 miliardy korun.

Přesné datum výstavby zatím není jasné. Město a DPP musí ještě počkat na vyřešení námitek ke stavebnímu povolení a na rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže týkající se soutěže na dodavatele.

Po první fázi, kdy vznikne úsek mezi Pankrácí a Novými Dvory, by měla pak pokračovat stavba dalšího úseku do Depa Písnice. V budoucnu má vzniknout ještě úsek z Pankráce na náměstí Míru.

Kam povede případně metro z náměstí Míru, zatím nebylo rozhodnuto. Jednou z variant bylo náměstí Republiky, podle druhé by měla trasa zamířit na Žižkov a dále do Vysočan.

Zastupitelé ve čtvrtek schválili i garanci financování stavby. Peníze na ni bude dopravní podnik shánět u Evropské investiční banky i komerčních bank. Město chce rovněž jednat o podpoře státu.

Cena byla také tématem čtvrteční schůze, opozice mluvila o „extrémním nárůstu”. „V médiích jsem četl, že šlo o růst cen stavebních prací, ale ty rostou v této chvíli, zatímco veřejná soutěž se vedla před nějakým časem a ceny stavebních prací do toho nezasáhly,“ podotkl zastupitel Patrik Nacher (ANO).

Rozpočet pro celý úsek mezi náměstím Míru a Písnicí spočítal před dvěma lety dopravní podnik na 72,6 miliardy, nejnovější odhad ale mluví o 97,8 miliardy. Vyplývá to z prezentace dopravního podniku, kterou poskytl před hlasováním zastupitelům. S informací přišel jako první server Seznam Zprávy.

Boj o realizátora stavby
Zastupitele zajímal také výběr stavební společnosti. Stížnost k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže podala společnost Eurovia. Nacher připomněl spekulace, že soutěž měla nahrávat třem společnostem, které se již dříve zúčastnily geologického průzkumu.

„Pražané si u nejdražší investice zaslouží, aby věděli, jestli to byla regulérní veřejná soutěž a cena odpovídá,“ uvedl.

Eurovia se obrátila také k Evropské komisi, která bude přezkoumávat, zda podmínky zakázky nebyly diskriminační.

Spravedlivý průběh výběrového řízení hájil ředitel DPP Petr Witowski, jenž zdůrazňoval, že před vyhlášením výběrového řízení poskytoval podnik uchazečům o tendr konzultace. „Soutěž považuji za transparentní, neměla žádné anomálie, všem jsme vycházeli vstříc,“ uvedl. Šetření ÚHOS odmítl komentovat.

Zdroj: novinky.cz

Napsat komentář