post-title Lidem se nelíbí nově prosazovaná varianta Rohanského mostu.

Lidem se nelíbí nově prosazovaná varianta Rohanského mostu.

Lidem se nelíbí nově prosazovaná varianta Rohanského mostu.

Lidem se nelíbí nově prosazovaná varianta Rohanského mostu.

Posunutí plánovaného Rohanského mostu o zhruba sto metrů dál po proudu směrem od Štvanice k Libeňskému mostu znepokojuje obyvatele nových bytových domů na holešovickém břehu. Sdružení vlastníků jednotek z rezidence Vltavská vyhlídka se během červnového zastupitelstva Prahy marně pokusilo zabránit změně územního plánu, která nové umístění stavby umožňuje. A proti změně už vznikla také petice.

Most v nové variantě podle kritiků rapidně zhorší životní podmínky asi tisícovky obyvatel nejbližšího okolí a srazí ceny jejich bytů, protože by měl vzniknout pouhých 20 metrů od bytového domu a tyčit se až do úrovně druhého patra.

Verze favorizovaná vedením Prahy je ale údajně nevýhodná z řady dalších důvodů. „Vypracovali jsme analýzu, ze které jasně vyplývá, že most vedený z ulice Na Maninách bude oproti původní variantě Komunardů – Thámova skoro dvakrát delší, až dvojnásobně drahý a přinese zbytečné náklady kvůli horšímu napojení na existující tramvajovou síť, páteřní silnice i metro,“ poukázala Marika Dúbravčíková, žijící ve tři roky staré Vltavské vyhlídce.

Náměstek primátora Petr Hlaváček (Spojené síly / TOP 09), který se stará o územní plán, uvažovanou změnu hájí. „Stěžovatelé odmítají brát vážně fakt, že po povodni 2002 u mostů výrazně stoupla požadovaná výška nad hladinou,“ poznamenal Hlaváček s tím, že úvahy o posunutí mostu vyvolaly i nové okolnosti.

S tramvajemi se nepočítalo
V počátcích plánování se například ani nepočítalo s tramvajemi, což se změnilo zejména s ohledem na stav Libeňského i Hlávkova mostu. „A to má samozřejmě dopad na uvažované technické řešení i polohu mostu. Výrazným limitem je třeba maximální úhel stoupání tramvajové trati, kvůli kterému se intenzivně diskutuje právě délka mostu a jeho poloha,“ doplnil radní.

Marika Dúbravčíková ale namítá, že „dopravně nelogický a odnikud nikam vedoucí most“ bude navíc kvůli tvaru a vyvýšení nepřívětivý k chodcům a může i prohloubit sociálně patologické problémy v nové čtvrti.

„Mimo jiné kvůli nedalekému domu Armády spásy se tady shlukují zvláštní individua. Močí na omítky, tráví čas na nábřeží i na trávníku před naším domem. To vše brzdí obchod a služby, což vidíme na příkladu zavřených restaurací. A radnici ani magistrát nezajímá, že už nejsme parkoviště, ale nová čtvrť. Dokonce naše nové domy ani nejsou zakreslené v Metropolitním plánu. Prosazovaný most, který před povolením rezidenční výstavby developerovi vůbec nebyl uvažován, bude dalším přístřeškem pro ta individua a vše jen zhorší,“ varovala iniciátorka petice.

Kritici jsou připraveni zastavit nyní preferovanou variantu i právní cestou – například žalobou na nevýhodnou cenu. Definitivní rozhodnutí o poloze má padnout po dokončení ověřovací studie, která počítá i se stanovisky Prahy 7 a 8.

Zdroj: prazsky.denik.cz

Napsat komentář